Konversio – mitä se on

Konversio tarkoittaa prosessia ja matkaa, jossa kävijä sitoutuu asiakkaaksi. Konversio on tulospohjaista markkinointia, maalien tekemistä jaclousausta. Konversiota on kaikki se kun ostohalusta jää digitaalinen jalanjälki: varaus,  tilaaminen tai yhteystietojen antaminen.

Tuhansien eurojen kysymys kuuluu: kuinka saada kävijästä asiakas? Millainen on tulevaisuuden väsymätön verkkomyyjä? Asiakkaat haluavat varmistua, että yrityksesi on juuri oikea valinta heille. Kun he lopulta ovat valmiita ostamaan ja ottamaan yhteyttä yritykseesi, täytyy sen olla mahdollisimman helppoa ja palkitsevaa.

Markkinointi verkossa on sisällöntuotantoa ja julkaisijana toimimista. Jos blogi (=sisältö) on sisäänheittäjä, kuinka sisäänastunut asiakas hurmataan palaamaan paikkaan yhä uudelleen. Ja ennen kaikkea ostamaan – luottamusta, elämystä, tunteita ja palvelua.

Netissä on helppoa silmäillä, latailla ja haeskella. Mutta todellista hurmaamista tapahtuu vähän ja rakastumista vielä vähemmän. Sinulle ei varmasti riitä että blogillasi on lukijoita, Facebookissa on faneja, Twitterissä seuraajia ja kivijalkamyymälässä katselijoita. Ole jatkossa siis tuloshakuinen sisällöntuottaja, ota konversio haltuun.


Kuvan aukipurku: hurjat näyttöluvut eivät riitä, sillä tyypillisen konversioprosentin (2%) mukaan vain harva klikkaa sivullesi. Vasta saatuaan jotain ilmaista hyötyä, asiakas on valmis koukuttumaan hyötyyn ja lähestymään sinua kaupallisesti.

Mainokset
Kategoria(t): konversio, sosiaalinen media. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s