Tulospohjainen markkinointi yleistyy

Rinnan sosiaalisen median kanssa kehittyy tulospohjainen markkinointi. Näitä kahta yhdistää yrittäjän näkökulmasta se että yksin ei enää tulevaisuudessa pärjää ja että tulosten mittaus yleistyy.  Palkkiota (komissio) maksetaan  esimerkiksi jokaisesta kävijästä, liidistä tai myynnistä, jonka kumppani välittää sinulle.

Tulospohjaiseen kumppanuusmarkkinointiin on panostettava pitkäjänteisest ja sen eteen on tehtävä yhteistyötä. Kumppanuusmarkkinointi vaatii jatkuvaa ylläpitoa, seurantaa, optimointia ja kehittämistä siinä missä sosiaalinen mediakin.

Tulospohjainen markkinointi ei pyöri ja kasva itsestään. Menestymisen takana on oikeiden kumppanien löytäminen ja oikea palkkiotaso, joka tyydyttää molempia osapuolia. Yhteistyössä myynti- ja ostoprosessi ja ostamisen helppous hiotuu paremmaksi.

Googlaa lisää kumppanuusmarkkinointi, ”tulospohjainen markkinointi”, “affiliate-markkinointi” tai “tulospohjainen mainonta” tai ”performance marketing”. Lue Markus Ossin tarkempi selvitys.

Mainokset
Kategoria(t): ROI. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s