Sosiaalisesta mediasta potkua liiketoimintaan

Englanninkielinen sosiaalisen median markkinaraportti 2010 (Social Media Examiner) luo lohtua aloittelijoille ja yrittäjille. Raportti paljastaa useita mielenkiintoisia yksityiskohtia kuten:

• Useimmat käyttäjät ovat tulokkaita. Tyypillisesti yrittäjät ovat tutustuneet vasta muutaman kuukauden sosiaalisen median käytänteisiin
• Yli puolet käyttää yli 6 tuntia ja kolmannes yli 11 tuntia viikossa sosiaaliseen mediaan
• Tyypillisimmät työkalut ovat Twitter, Facebook, LinkedIn ja blogit. Juuri bloggaaminen on nousussa.
• Vain 14 % vastaajista on ulkoistamassa sosiaalisen median markkinointia.

Raportti antaa virikkeitä seuraaviin yrittäjien tyypillisiin kysymyksiin:

#1: Kuinka varmistua tuloksellisuudesta?
• Kuinka vakuutan johdon että sosiaalinen media on tuloksellista?
• Millaisia tuloksellisuusmittareita kannattaa olla: asiakastyytyväisyys, ansainta, brandimaine, uskollisuus

#2: Mitkä ovat parhaat käytännöt?
• Mikä toimii parhaiten?
• Kuinka vamistan että viestini huomataan kaikesta kohinasta?
• Käytännön ohjeita siitä, mitä kannatta ja ei kannata tehdä Twitterissä, Facebookissa and LinkedIn?
• Miten saada liikennettä ilman roskapostiefektiä?

3: Kuinka optimoida ajan käyttö?
• Kuinka paljon tulee päivittäin käyttää aikaa sosiaaliseen median markkinointiin?
• Kuinka perustella hyödyt niille jotka puolustelevat ettei meillä ole aikaa siihen)?
• Kuinka välttää ylisuuret odotukset ja rasitukset?

#4: Kuinka saavutan parhaan kohdennuksen sosiaalisen median kautta?
Toimialoittain, elinkaaren mukaan

#5: Kuinka luon lisää liikennettä www-sivuille?
• Kuinka muuttaa käynnit liideiksi ja liidit asiakkaiksi?
• Kuinka saada tilaajia ja uskollisia ystäviä?
• Kuinka osallistaa kävijöitä keskusteluun?

#6: Kuinka ottaa käytännöt haltuun?
Mistä löytää parhaat oppaat ja käytänteet?
• Mobiililaitteiden yleistymisen vaikutukset?
• Kuinka linkittää perinteiset sivut ja uudet käytänteet?

#7: Mitkä ovat alan trendit?
• Mitä tapahtuu seuraavan kolmen vuoden aikana? Mikä on in ja mikä out?
• Tuliko sosiaalinen media jäädäkseen vai oliko se ohimenevä hullutus?
• Miten pysyä perässä alan kehityksessä

#8: Kuinka aloittaa?
• Miten kannattaa aloittaa?
• Kuinka paljon vaaditaan teknistä osaamista?

#9: Miten yhdistän nykyisen markkinoinnin sosiaaliseen mediaan?
• Kannattaako hajoittaa sisällöntuotanto useaan alustaan vai ohjata usea alusta yhdelle sivustolle?
• Mitkä alustat ja toimenpiteet tukevat toisiaan ja mitkä eivät?

#10: Kuinka arvion kunkin alustan hyötyjä ja haittoja?
• Mistä tiedän mikä alusta sopii parhaiten liiketoimintani edistämiseen? Milloin Twitter, Facebook ja blogi toimii ja million ei?

Advertisements
Kategoria(t): sosiaalinen media. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s