B2B ja verkkomarkkinointi

Yrittäjän kannattaa aina sijoittaa markkinointimunansa useaan koriin.  Oheisessa kuviossa Hubspotin esimerkki kertoo liidiensa tulokulman.

Hakuoptimointi, sähköpostimarkkinointi, hakumarkkinointi sekä sosiaalinen media (blogit) ovat kärjessä. Niitä täydentävät perinteiset telemarkkinointi, messut sekä suoramarkkinointi. Lisäksi neljännes tulee muusta keinovalikoimasta.

Verkkomarkkinoinnin neljän lohkon osuus on noin puolet liidien hankinnasta. Kulut ovat noin kolmannes perinteiseen markkinointiin verrattuna mutta tehty työresurssointi on varmasti yli kolminkertainen.

Oikotietä onneen ei ole, mutta kärsivällinen verkkomarkkinointi alkaa näkyä liiketoiminnassa ja tuloksessa noin puolessa vuodessa.

Advertisements
Kategoria(t): SEO, sisällöntuotanto, sosiaalinen media, verkkomarkkinointi. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: B2B ja verkkomarkkinointi

  1. Henri sanoo:

    Hyvä ja ytimekäs kirjoitus.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s