Sosiaalisen median asiantuntijaroolit

Juuri höyrähtänyt Kuin vasta rakastuneena hän lukee gurujen blogeja ja on singahtaa hyötyvinkkien perään. Peukuttaja on  yltiöoptimistinen puolestapuhuja, joka välittää eteenpäin hyväntuulista lörpötteluä maan ja taivaan välillä

Kouluttaja osaa yksinkertaistaa monimutkaisia asioita esimerkein. Hyvän koulutuksen jälkeen osallistujat rohkaistuvat kokeilemaan tai täydentävät aiempaa ajattelu- ja toimintamallia. Mentori ei kerro suoraan ja opeta vaan saa sinut itse oivaltamaan mahdollisuudet. Karismaattinen ja innostava esiintyjä vaikuttaa koko alan näkyvyyteen ja seksikkyyteen.

Sisällönjärjestelijä, kuraattori, auttaa meitä löytämään oleellisen tiedon valtavasta heinäsuovasta. Hän nostaa esiin uusia löytöjä ja kykyjä, heikkoja signaaleja sekä trendien ilmentymiä. Morsettaja lähettää hyviä toisten ajatuksia eteenpäin ilman omia lisäyksiä. Vaarana on kohina ilman todellista sisältöä.

Tapahtuman järjestäjä saa aikaan virallisia ja epävirallisia konferensseja, tapaamisia ja kokoontumisia. Asiakaspalvelija reagoi reaaliaikaisesti ja avoimesti.

Sisällöntuottaja kirjoittaa ja kommentoi runsaasti. Hän on aktiivisesti näkyvillä useissa yhteisöisöissä. Toimittaja on tarkka kirjoitusten oikeellisuudesta. Selittää taustat ja osaa yksinkertaistaa ydinviestit.

Toteuttaja tekee oikeita ratkaisuja nopeasti ja suoraviivaisesti”. “Näin hommat kannattaa tehdä”. Verkottuja tutustuu helposti ihmisten kanssa sekä reaali- että virtuaalimaailmoissa.

Spesialisti ja täsmätuntija hallitsee erittäin hyvin oman innostuksensa kohteen (twitter, FB, blogi). Tutkija esittelee perusteltuja faktoja. Osaa osoittaa tuloksia ja näkemyksiä jotka peittyvät pintadatan alle.

Yrittäjä/keksijä soveltaa ja luo osaamisellaan  uuden palvelun ratkaisun, joka helpottaa, selkiyttää ja on haluttava. Insinööri ymmärtää mitkä palat kuuluvat toisiinsa ja mitä niistä saa. Kokeilijoita, testaajia, virheiden löytäjä. Selittää kuinka A liittyy Beehen joka liittyy Ceehen ja Deehen.  Esimerkiksi koodari tai hakuoptimoija.

Pohtija/filosofi etsii syvällisempää tasoa ja näkökulmaa. Eivät juokse päivän pintaotsikoiden perässä. Evankelista jakaa sisältöä ja osallistua keskusteluun aiheesta, johon hän suhtautuvat intohimoisesti. Haluaa saada sinut ajattelemaan ja tekemään tahtonsa mukaisesti. Keksii jatkuvasti uusia perusteita miksi, tämä näkemys on juuri se oikea.

Markkinointistrategisti tietää miten sosiaalista mediaa käytetään markkinoinnin tavoitteen saavuttamisessa ja uskaltaa sanoa milloin ei kannata käyttää sosiaalista mediaa.

Kuvitus: Jess3

Advertisements
Kategoria(t): sisällöntuotanto, sosiaalinen media. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Sosiaalisen median asiantuntijaroolit

  1. Paluuviite: Löydä ja tunnista heimo ajoissa | Yrittäjän verkkomarkkinointi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s