Yhteisöllisen median kahdeksan muutosta

Välillä kannattaa palata perusasioihin ja kerrata niitä suurimpia muutoksia mitä uudet media- ja viestintämaisemat tuovat tullessaan yhteisölliseen mediaan.

Sosiaalisen eli yhteisöllisen median megamuutokset
1. Ohikulkevista turisteista osallistuviksi asukeiksi

2. Kohdentamisesta löydettävyyteen

3. Jokaisella on mediajulkaisijan valta ja mahdollisuus

4. Kerronnasta keskusteluun: kaksisuuntaisuus on arkea

5. Kokemuksellisuus ja elämyksellisyys korostuvat valinnoissa

6. Hunajamalli korvaa megafonitavan

7. Uudet ansaintakeinot

8. Nollamediabudjetillakin saa tuloksia

Miksi yhteisöllisyys vetoaa hunajan lailla:

–       yhteenkuuluvuus (sama suunta, eri reitit)

–       yhdessä erotumme ja meillä on enemmän valtaa

–       mielekkyyden kokemukset ja vapaaehtoisuus

–       jakaminen & suodattaminen helpottaa kaaosta

–       epäonnistuminen on hyväksytympää, nopeampaa ja halvempaa

Kuvio vanhasta ja uudesta verkkomarkkinoinnista

Yhteinen matkamme jatkuu pääkohtien aukipuruilla. Kerro sinä omista löydöksistäsi, linkkaa kommentissasi blogiisi. Haasta tai tarkenna  yläolevaa analyysiä. Kiitän alkuvirikkeistä kirjaa ”Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi”

Advertisements
Kategoria(t): sisällöntuotanto, sosiaalinen media, strategia, verkkomarkkinointi, vuoropuhelu. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s