Digitalkkari auttaa alkuun

Olen kehitellyt Sosiaalisen median Digitalkkari-konseptia, jossa yhdistettäisiin nuoret nettinatiiviit sekä digikammoiset yrittäjät. Idea on sovellettu tietokonebisneksen palveluaihioista.

Mitä digitalkkari tekee?
1) Avaat nettisivut WordPress- julkaisualustalla
2) Lisäät yrityssivustoihin Google Apps- sovelluksia (kalenteri, maps, analytics)
3) Luot ja ylläpidät Facebook-yhteisöä
4) Annat asiakastukea etänä tai vierihoitona

Miten toimit, jos haluat tai tunnistat hyvän digitalkkarin:
1) Soita tai mailaa Vesa Ilolalle vesa@ajatus.fi, puh. 044 7331 042
2) Näytä soveltuvuutesi digitalkkariksi.
3) Sovi talkkarikorvaus toimeksiantajan tai Ajatuksen kanssa.
4) Ota vastaan talkkarikeikkoja.

Haasteena on rakentaaa toimiva yhteisösaitti, jossa asiakas ja talkkari voivat sopia toimeksiannon sekä maksuliikenteen. Kuvittelisin että parasta olisi jos yrittäjäjärjestöt omisivat idean.

Katso, lataa ja lähetä eteenpäin  Digitalkkari-pdf.

Kommentteja matkan varrelta
”Näen tässä sen riskin, että talkkareiksi tulee nuoria nörttejä, jotka osaavat kyllä perustaa WP/FB-sivut ja asentaa kilkkeet paikalleen, mutta viestinnästä tai asiakaspalvelusta he eivät tiedä juuri mitään.”

Nuoret näkevät Somen liiaksi vapaa-ajan höpötyskanavana eivätkä osaa toimia luontevasti yrityksen/brändin äänitorvina. Sivut kyllä osataan perustaa teknisesti ja visuaalisesti, mutta siihen se jääkin.”

”Sosiaalisen median viestintä on elämänkokemusta ja sosiaalista älykkyyttä vaativaa touhua. Osaajia löytyy yllättävistäkin paikoista mutta heidät täytyy tunnistaa.”

Digitalkkari yhdistää diginatiivin ja rimakauhuisen yrittäjän

Verkkomarkkinointi kaipaa lisää digitalkkareita

Kiinnostaisiko Sinua alkaa talkkariksi tai saada työsi tueksi sellainen?

Advertisements
This entry was posted in digitalkkari, sisällöntuotanto, verkkomarkkinointi. Bookmark the permalink.

3 vastausta artikkeliin: Digitalkkari auttaa alkuun

  1. Hyvin mielenkiintoinen idea. Nyt puuttuu vain se saitti, jossa nämä kaksi osapuolta saataisiin yhteen.

    Toinen mahdollisuus olisi perustaa 3rdTriben kaltainen jatkuvan kehittämisen portaali. http://thirdtribemarketing.com/
    3rdtribe perustuu kuukausittaisille maksuille, mutta antaa yrittäjälle avaimet jatkuvaan kehittämiseen.

    Tavallaan itse näkisin tämän parhaimpana tapana. Olen itse huomannut, että nälkä kasvaa syödessä. Ja silloin tarvitsee ei pelkästään yksittäisiä projekteja vaan jatkuvia vinkkejä ja projekteja.

  2. ajatusvesa sanoo:

    Kiitos Aarne jatkokehittelystä. Heitin konseptin vapaasti kehitettäväksi juuri siksi kun omat rahkeet riittävät vain muutamiin satunnaisiin langanpäiden sitomisiin.

    Uskon siihen että kun hyvää konseptia toitottaa laajasti ja sydämestä, joku toteuttava osapuoli löytyy.

    Koen että tässä on ansaintalogiikkaa joka hyödyttää ylläpitäjää, digitalkkaria ja loppuasiakasyritystä.

  3. Sama vika on opetuspuolella. Pitäisi huolehtia, että tietostrategiossa, joita Opetushallituskin on peräämässä, huomioitaisiin tämä ansaintalogiikka tai sitten löydettäisiin osuuskuntia tai yhteiskunnallisen yrittämisen muotoja työn tekijöiksi.

    (http://www.oph.fi/download/140104_sosiaalisen_median_opetuskayton_suositukset.pdf)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s