Järjestä bisnesbileet yhteisöllisessä mediassa

Pohjoisen yrittäjät, järjestöihmiset, vaikuttajat ja opiskelijat kokoontuivat Kaikki(ko) Somesta-seminaariin Torniossa. Tämä on ensimmäinen aukipurku päivän annista ja käsittelee lähinnä Reidar Waseniuksen alustusta ja sen herättämää keskustelua.

Käsikirjoita eteneminen
Yhteisöllisyys tarkoittaa baarimikon mentaliteettia sekä kunnon bileiden pystyyn laittamista. Lasten synttäreitä järjestäneet tietävät että kaaosta, jos ei ole alkamis- ja loppumisaikaa tai sovittua minkäänlaisia leikkejä tai pelejä. Sosiaalisen mediaan menossa pitää olla käsikirjoitus ja suunnitelma niin kuin kaikessa muussakin tavoitteellisessa toiminnassa.

Paitsi suuntaa myös resursseja tarvitaan
Yrittäjän aika ei ole ilmaista, vaikka alustat olisivatkin. Jos halutaan menestystä ja tulosta, pitää resurssoida Ajallinen investointi on saatava takaisin tavalla tai toisella, muuten motivaatio loppuu moderaattorilta ja seuraajilta. Jos jotain aloittaa, sen elinvoimasta on huolehdittava. Eihän lapsiakaan jätetä heitteille.
SoMe on aina yrittäjälle myös laskelmoitua toimintaa ei vain rentoa meininkiä. Yhteisöllinen media on viestintäkanava. Sillä on oltava selkeä ohjelma ja aikataulu. Yhteisöllinen media kiinnostaa tänään yhä enemmän toimijoita. Ihmisiä palkataan ja käsikirjoituksia laaditaan. Tämä investointi kannattaa. Yhteisöllisyyden voima näkyy suosittelun asteessa ja ostopäätöksen sinettinä.

Hengitä niin ei ahdista
Jatkuva tarkka kuuntelu on hengittämistä yhteisöllisessä mediassa. Yhteisöllinen media on nähtävä yhtenä kokonaisuutena. Jälkimarkkinointi ja asiakastuki hoidetaan samasta paikasta  tykötekemistä ja lisäkauppaa. Yhteisölliset välineet toimivat tuloksen parantajana. Alustat eivät ole putkia jonne tungetaan tiedotteita ja myyntikärkiä.

Wasenius on ollut kirjoittamassa juuri julkaistua Yhteisöllinen media -kirjaa. Kirja antaa toimintamallin ja työkaluja joilla yhteisöllisessä mediassa tuotetaan sisältöä ja saavutetaan haluttuja tuloksia. Reidar on syksyllä myös some-kommentoijana YLE FST5:n aamuohjelmassa Min morgon. Hän on ensimmäisiä suomalaisia hahmoja, jolla on ollut liikaa ystäviä Facebookissa. Sama ongelmahan on Joulupukilla.

Verkkomarkkinoinnin konkari Reidar Wasenius

Yhteisöllisen median puolestapuhuja Reidar Wasenius

Katso Waseniuksen Slideshare-esitykset

Kiitos vuorovaikutteisesta päivästä: @ReidarWasenius, @humak_nurtsi, @kaaiia, @apruikkonen, @TuubiKokkonen, @miiakarvonen, @MikkoMann, @mpetasnoro, @kluoma, @hannukarvonen, @rautasilta, @Teippi75, @saarapa, @PauliinaMakela, @ImagopajanLeena, @AriAlm, @Rollophenomenon, @Kaikkikosomesta, @tarmotoikkanen, @sannakeiju, @teme00 @ilkkakauppinen, @tuulasvuo, @nikopeltokangas , @Micke Hindsberg

Advertisements
This entry was posted in sosiaalinen media, strategia, työkalut, verkkomarkkinointi. Bookmark the permalink.

2 vastausta artikkeliin: Järjestä bisnesbileet yhteisöllisessä mediassa

  1. Paluuviite: Tweets that mention Järjestä bisnesbileet yhteisöllisessä mediassa | Yrittäjän verkkomarkkinointi -- Topsy.com

  2. Paluuviite: The giant cocktail party called social media « More shameless remarks by Larko

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s