Bullshit bingoa vai todellisia tuloksia?

Perinteisen suoran valtakaudella uskottiin että tietyissä sanoissa on taikaa. Ne ikään kuin suggeroivat lukijan innostuksen kautta ostopäätökseen. Tutkimuksia tehtiin ja Johnson boxeja löydettiin.

Suoran vetävimmät sanat kautta aikain?
Salainen, uusi, innovatiivinen, nyt, Sinä, ilmaiseksi, Rahat takaisin takuu, luotettavin, X:n hyväksymä, alkuperäinen, parempi kuin koskaa, suurempi koko, yksilöllinen, menestystarina, paljastava, alaston, seksi, omituinen, löytö, testattu, yksinkertainen ratkais, kaupan päälle saat, sinulle räätälöity, Tällä onnistut varmasti, Onneksi olkoon, Olet voittanut, hyödyllinen, bonuksena, helppo, nyt esittelyssä, Voimassa rajoitetun ajan.

TV-aikakaudella lisättiin ylimääräisiä iskulauseita niin nopeasti ettei silmä ehtinyt huomat, mutta aivot saivat ärsykkeen. Mutta harvalla oli tähän kikkailuun varaan. Sitten tulikin netti.

Naurattaa vai narauttaa?
Nettiyhteisössä parhaita juttuja eivät aina ole analyyttisimmät vaan hauskimmat. Strategiahokemista ja voimasanoista syntyi bullshit-ilmiö, joka synnytti uusia sanoja ja ilmaisuja kuten

strategia, optimointi, löydettävyys, seuraajat, fanit, ROI, vuorovaikutus, iPhone, iPad, blogi, Facebook, Twitter, osallistaminen, Sometu, läpinäkyvyys, UGC, viraali, pitkä hanta, joukkoäly, konversio, SEO, Sisältö on kuningas,

Mitä sitten on tämä uusi hakuoptimoinnin, konversion ja sosiaalisen median kultakausi? Uutta käärmeöljyä joka muuttaa kävijät asiakkaiksi, parantaa näkyvyyttä, luo kassavirtaa, lisää liikennettä ja tekee tuloksia.

Oma diplamaattinen vastauksen on: kaiken voi ottaa vakavasti mutta ei tosissaan. Uskotko sinä katalogikauppiasta vai kaveria? Ja johonkin sanoihin sitä vain on uskottava. Kuten sanaan ”Tahdon”.

Ohessa pari bingo-osoitetta väliajalle kun googlaat seuraavia täsmävinkkejä menestykseen (voit jopa tulostaa räätälöityjä lappusia)
SEO-bingo
Social Marketing -bingo

Verkkomarkkinointi ennen ja nyt

Verkkomarkkinoinnin bingotermistöä

Advertisements
This entry was posted in avainsanat, konversio, ROI, SEO, sisällöntuotanto, sosiaalinen media, strategia, verkkomarkkinointi, vuoropuhelu. Bookmark the permalink.

3 vastausta artikkeliin: Bullshit bingoa vai todellisia tuloksia?

  1. Metka lista, mutta ei tuollaisella bingolapulla voittaisi enää tänä päivänä edes kahvipakettia. Lappua voisi täydentää esm real-time web, micro channel, reputation system, Diaspora, Like, Metaverse, LBS ja augmented reality.

  2. Paluuviite: Tweets that mention Onko avain- ja voimasanoissa taikaa? | Yrittäjän verkkomarkkinointi -- Topsy.com

  3. ajatusvesa sanoo:

    Totta Kari. Google ei nyt vain osunut noihin hienoihin ehdotuksiisi. Täytyypä virkistäytyneenä kokeilla uudestaan. Toisaalta perusyrittäjälle vanha bingolappu toimii. Se on ymmärrettävä. Kaikki hieno ja uusi on vähintään epäilyttävää 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s