Sisältömarkkinointi

Ilman sisältöä ei ole kävijöitä eikä kauppaa

Sisältömarkkinoinnissa luot ja  jaat kävijöille kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi herättää mielenkiinnon ja sitouttaa kävijästä asiakkaan. Sisältömarkkinointi helpottaa ostopäätöstä selkiyttämällä edut ja hyödyt sekä vetoamalla järjen lisäksi myös tunteeseen.

Sisällöntuotanto koostuu suunittelusta, toteutuksesta ja päivityksestä.

  • konsepti
  • sisältö ja rakenne
  • kirjoittaminen (jutut ja otsikot)

Konseptissa ideoidaan perusviesti, joka erottaa sinut ja tekee sinusta mielenkiintoisen. Konsepti  kirkastaa ja kiteyttää oleellisen.

  • mitä lisäarvoa sivustosi tuo
  • kenelle sisältö tuotetaan (kohderyhmät)
  • mihin sillä pyritään (tavoitteet)

Hyvä verkkosisältö täyttää seuraavat kriteerit.

  • Sisältö on luotettavaa ja ajantasaista
  • Sisältö on ymmärrettävä ja luettava
  • Sisältö tuottaa lisäarvoa lukijalle.
  • Sisältö noudattaa hyviä tapoja.

Sisällön elementtejä ovat tyypillisesti tekstit, kuvat ja videot. Yrittäjältä syntyy harvoin valmista tekstiä suoraan. Kuva-aineisto on tyypillisesti kotikuvaajan diginäpsäytyksiä, joissa rajaus ja valotus eivät ole kohdillaan.

Yksi vastaus artikkeliin: Sisältömarkkinointi

  1. Mikko Piippo sanoo:

    Olen kirjoitellut viime aikoina sisältömarkkinoinnista Apusanan blogissa. Kenties sieltä löytyy jotain sinuakin kiinnostavaa!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s